Egyetemi hallgatók előadásai
2022. május 27. péntek 14.00 óra
A hetedik! Online-tanulmányok (technológia, kultúra, viselkedés, művészet, szemiotika)
Rendezi: Bolyai Műhely Alapítvány, Digitális Jólét Program. Társrendezők: Magyar Nyelvstratégiai Kutatócsoport, Magyar Nyelv és Kultúra Nemzetközi Társasága, Magyar Szemiotikai Társaság, PKÜ Kazinczy Műhely
Az előadásokat kötetlen eszmecsere, megbeszélés, majd pedig fogadás követi.
A legjobb előadásokat a Bolyai Önképző Műhely megjelenteti.
Program:
14.00 Megnyitó: Gózon Ákos, az Élet és Tudomány főszerkesztője, a Bolyai Műhely Alapítvány elnöke, a szekció vezetője
Ulrich Panna (ELTE BTK): Analóg és digitális
Szabópál Tünde Zsófia (ELTE, koreai szak): Írás- és adathordozók, hagyományos, online- és e-könyv-olvasási szokások
Szabó Loretta (ELTE, koreai szak, ügyvitel minor): Az emojik szemantikája (történet, jelentés, használat)
Berdó Nikolett (ELTE, anglisztika, ügyvitel minor): Influenszer marketing (kialakulása, története)
15.00-15.30 Szünet
15.30 Szekcióvezető: Pölcz Ádám egyetemi adjunktus (ELTE), a Kazinczy Műhely programigazgatója
Bozsonyik Tamara (ELTE, anglisztika, ügyvitel minor): Az online reklámok
Frommer Julia Rozsa (ELTE, kínai szak, ügyvitel minor): Az influenszerek világa
Tarjányi Mózes (ELTE, anglisztika, ügyvitel minor): Az internet jogi világa (copyright, fair use)
Schőner Betti (ELTE koreanisztika): Tudatos internethasználat. A tudatos internethasználatról beszélgetünk néhány kiragadott, konkrét példa felhasználásával.
16.30—17.00 Szünet
17.00 Szekcióvezető: Jobbágy László, a Digitális Jólét Program ügyvezető igazgató
Sörény Edina (Digitális Jólét Program): Kézai Simon Program): Digitális családtörténet
Vikár Míra (KRE BTK pszichológia): A kommunikáció sajátos vonásai online pszichológiai konzultációk során. Az online pszichológiai konzultáció történetének és elméletének rövid ismertetését követően bemutatja a pszichológus szakemberekkel felvett interjúkon alapuló tanszaki kutatás eddigi eredményeit.
Boa László (DJP, Mesterséges Intelligencia Koalíció): A szuperszámítógép és magyar nyelvi modell
17.45—18.00 Szünet
18.00 Szekcióvezető: Balázs Géza egyetemi tanár (ELTE, SZFE, PKE)
Héra Bálint (BOM): Barlangtól a billentyűzetig – a szív emoji kialakulásának rövid története. A szív emoji mindenki számára egyértelmű, az egész világon ismerik. A digitális és online kommunikáció alapvető, érzelemkifejezésre használt része, a legnagyobb közösségi oldalak kedvelt visszajelző funkciója. De hogyan kapcsolódott össze szimbólum és jelentés? A testiség, vagy inkább az érzelmek oldaláról próbáljuk meg értelmezni a formát? Milyen stációk fedezhetők fel a művészettörténetben, milyen természeti jelenségek azonosíthatók a szimbólum mögött?
Rácz Márk (Milton Friedman Egyetem, szociológia): Online-kommunikációs tapasztalatok és nehézségek a Hallássérültek Budapesti Tanintézetében a 2020/2021-es tanév idején.
A pandémia alatt kommunikációs nehézségek és feladatok léptek fel a tanárok és hallássérült gyerekek között az online térben. Miután a megfelelő számítógépes programot feltelepítették a gépekre, meg kellett küzdeni a gyerekek érdektelenségével és passzivitásával is. Meg kellett oldani a gyerekek munkáinak értékelését, és lehetőleg olyan házi feladatot adni nekik, amelyet meg is tudnak csinálni önállóan. Már önmagában az is egy sikernek könyvelhető el, ha egyáltalán feljelentkeztek a gyerekek az online órára. Speciális készségre volt szükség ahhoz, hogy egy sérült gyerekkel is meg lehessen értetni a tananyagot. A kamera bekapcsolása értelemszerűen kulcsfontosságúnak bizonyult. Következtetésem: a személyes óra sokkal jobb és hatékonyabb, mint az online térben megtartott óra.
18.30 Zárszó: Balázs Géza
18.40- Kötetlen megbeszélés